تخليه چاه ولوله بازكني تهران تخليه چاه ولوله بازكني تهران .

تخليه چاه ولوله بازكني تهران

لايروبي چاه

اهدافي كه به دنبال انجام لايروبي چاه قرار دارند شامل عميق كردن رودخانه ها و يا درياچه ها و يا حوضچه بنادر ، پر كردن گودي ها در زير آب يا خشكي، جايگزيني مواد با كيفيت خوب و مناسب به جاي مواد ضعيف در زير آب مي شوند.

لايبري

اگر بخواهيم مثال بزنيم بايد بگوييم در ساختمان و ابنيه براي فوندانسيون و احياء با مواد مناسب و از همه مهم‎تر گسترش محيط زيست، استخراج مواد تميز و قرار دادن روي مواد آلوده به عنوان لايه پوشاننده از آلاينده ها استفاده مي شود. زيستگاه هايي موجود هستند كه براي استخراج و قرار دادن ، مناسب و مساعدتر از زيستگاه‎هايي مي باشند كه به عنوان مثال مانند زمين هايي هستند كه در معرض جزر و مد پيوسته كنار ساحل قرار دارند.

 

لايروبي چاه

در تعداد زيادي از نقاط مختلف جهان از شن و ماسه و لايي كه به دنبال لايروبي به دست مي آيد، به منظور آبادسازي و ترميم نواحي احداث ساحل جزاير مصنوعي و يا ساخت موج شكن استفاده مي شود. عمل استخراج اين مواد مي تواند به واسطه ي بكارگيري دستگاه لايروب لنگري و يا لايروب كششي باشد.

در حالت لايروب لنگري لايروب در نقطه مناسب لنگر انداخته و توسط لوله كانال هايي تا عمق ۲۰ متر و قطر ۷۵ متر حفر ميكند. به دنبال آن با استفاده از نيروي ساكشن (مكش) شن و ماسه و لاي وارد لايروب مي شود. اما نوع دوم لايروب كه لايروب كششي نام دارد شاهد برگشت شن و ريگ هاي اضافي و لاي به بستر دريا هستيم. به طور كلي چيزي كه مهم اين است مي باشد كه به منظور به حداقل رساندن اثرات زيان آور زيست محيطي و همچنين براي دستيابي به بيشتري كارآيي و بازده در عميات لايروبي، تا حد زيادي بايد به فاكتور هاي زيست محيطي و عواملي كه روي محيط زيست تاثير مي گذارند بسيار توجه كرد. بايد عمليات لايروبي كه در منطقه گسترش زيادي دارند و بر روي خصوصيات فيزيكي، شيميايي و فيزيولوژيكي محيط زيست اثر چنداني مي گذارند، مورد بررسي قرار گيرند.

مزاياي لايروبي

يكي از مهم ترين مزاياي مهم لايروبي افزايش مواد مغذي در طي پاشيده شدن آب بر سطح دريا مي باشد كه موجب ارتقاء تعداد فيتوپلانكتون ها و رشد جلبك ها مي شود.

نكته دوم اين است كه به دنبال اجراي عمليات لايروبي در بنادر، به ويژه بنادر ماهيگيري، لنگرگاه ها و كانال ها، سبب بالا رفتن غلظت فلزات سنگين به خصوص در لنگرگاه هاي حمل مواد نفتي مي شود. از بين اين فلزات سنگين مي توان كادميوم و نيكل را نام برد كه نشات گرفته از بقاياي تخليه مواد نفتي مي باشند كه جذب رسوبات دانه ريز شده و در حين انجام عمليات لايروبي درون آب به حالت معلق در مي آيند. به مرور زمان اين مواد توسط آب رقيق شده و در نتيجه كاهش غلظت آن ها رخ مي دهد. بسته به مكان لايروبي تا حد زيادي ماهيت اين مواد مختلف مي باشد.


برچسب: ، انواع تخليه هاي چاه، تخليه چاه تهران، تشخيص تركيدگي چاه، لايروبي چاه، لوله باز كني،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۲۰:۲۷ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :